Min fritid....

...består just nu bara av trädgård :) ...när jag inte fastnar
vid datorn förståss. Det är så mycket att "pula" med och det är ju det jag helst av allt vill göra.
Kungsängsliljan med sina vackra rutmönstrade blommor, blir jag för varje år mer och mer förtjust i. Jag har några st vid infarten till vårt hus men till hösten har jag planerat att sätta fler. Jag vill bli välkommen hem av ett hav av dem....



Rosen Schneewitten växte i hela förra sommaren i en stor kruka och var sååå...vacker. Nu har jag planterat den vid altan trappan och hoppas hoppas att den blir lika fin i år......Tänkte inte så långt som att fotografera den i sommras men så här ser blomman ut (lånat en bild från nätet).





Maken och jag fick med gemensamma krafter till ett bra växtstöd utav gamla armeringsjärn. Som "knoppar " återanvände jag dekoreringsbollar från blomster arrangemang på jobbet. Det håller så länge det håller och sen får jag väl byta till nåt annat.
Här är växer det Riddarsporrar som behöver stöd så småningom....

En liten bild över vattenblänket i "Parabol rabatten"


Tjingeling

1 kommentar:

  1. Ja - pyssla och dona ute är ju det bästa som finns!! Jag sitter på jobbet och bara längtar hem och ut. Vad fint foto på ditt vattenblänk! Och jag som inte fått ut baljan än..... tack för påminnelsen :) Din Lewisia är jättefin, ser att det är samma som jag köpte för ett tag sedan.
    Nu är det bara 3 timmar kvar innan jag får cykla hem... ha en bra eftermiddag :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...