Liten hjälpreda i trädgården...

...och vackert väder i helgen. Jag har haft den äran att få ha mitt barnbarn Hilda på besök från fredag till lördag kväll och hon tyckte att jag behövde lite hjälp i trädgården. Hon vattnade och klappade, vattnade och klappade, vattnade......på den ljusgula penseén som hon sett att jag gjorde. Fast jag klappade ju inte då....:) utan nöp av vissna blommor.

Detta sysselsatte denna lilla "prinsessa" länge : )




Efter det passet som trädgårdsarbetare är man väl värd en mumsig glass!

Jag gillar verkligen den här rabatten med Krigislökar och Funkia den här tiden på året...

Rhododenron Schneekrone slår ut sina blommor.

Det ser ut att bli mycket bär i år, såvida det inte blir frostnätter förståss, för då ryker väl alla karten antar jag. Här är det Röda Vinbär som lovar god skörd.

Röd Bond Pion knopp (vet inte namnet på den) med tillhörande myror....Jag bara väntar på att den ska slå ut.

Nu slår hon ut, den vita Japanska Aklejan "White angel" som jag sådde förra året.



Jag tröttnar visst aldrig på att fota den söta Alpklematisen som klättrar i den stora granen. De passar så bra ihop tycker jag.

Har ingen aning om vad den gula tulpanen har för namn men vacker är den i allafall.


I dag har några av mina växter, bl.a. alp klematisen, fått nytt hem på min dotters lilla stenlagda altan. Vi har grävt och planterat hela em och belönades med en god kycklingsallad. Nu fick Hilda några växter att vattna även på hemmaplan :)
Tjingeling och ha en bra vecka

2 kommentarer:

  1. så söt hon är när hon vattnar och klappar... =) Tur att det var en Penssé och ingen annan ömt vårdad blomma =) Härlig rabatt med Funkian och Alliumen!! Häftigt med de varigerade bladen.
    Och jag ser att du har din Alpklematis så som jag drömmer om att göra med min Tuja jag har i min backe. Såg idag att den är nog tillräckligt stor - undra bara vilken klematis jag skall sätta där - den skall tåla torka och gärna blomma länge.... tack för titten hos dig och ha en bra vecka 8`)

    SvaraRadera
  2. Härligt med barnbarn och allium..=) / kram åsa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...