Den här Härliga bilden kom på mailen på jobbet härom dan....med texten:
Tyvärr.....så kan jag inte besvara några mail i dag. Nånting har "krashat" på min dator och musen är borta...
I dag (lördag) är det så himla tråkigt väder och det är en riktig slappardag (ung. som kattungen ovan...). Gick en runda i trädgåren på fm och hittade några mördarsniglar som "jag tog hand om". Nu har jag hamnat vid datorn och då går tiden fort när man skriver lite i bloggen och besöker andra bloggar....Lagom syssla i dag.
Några bilder.....

Krigislök "Allium aflatunense" ...
...så här långt har den kommit.

Ormbunkens bladverk ser väldigt speciellt ut innan det vecklar ut sig.


Gulltörel "Euphorbia polychroma" tillsammans med den vita kantväxten, som jag inte vet namnet på, pryder parkeringsplatsen på framsidan av huset.




Rhododenron Repens Baden-Baden från knopp till blom.
Pryder oxå framsidan av vårt hus.


Ogräs kan faktiskt oxå vara vackert ibland. Det här blåa växer mellan stenarna vi dammen.

Tjingeling

3 kommentarer:

  1. Vilken söt kissekatt - härlig bild! Ser så himla gott ut! Fina bilder du visar - så härligt det är med våren!!!

    Tack för att du länkat till mig... jag länkar till dig också!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Det skulle väl vara en sådan liten raring till kissemiss som skulle kollra bort en när bloggbegäret sätter in :-)
    Så mycket vackra blomster du visar. Nu är det underbart ute.
    Ha det så skönt ute i grönskan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihihi, katten var för söt!
    Fina bilder på dina växter oxå.
    Härligt röd färg på din rododendron.

    Tack för din hälsning på min blogg. Då kunde jag ju hitta dig och din fina blogg.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...