Vilken härlig helg!

Varmt och skönt har det varit och vi fick rå om Lillan hela helgen....: ) Har hunnit med promenader och har träffat mina syskon, hälsat på Pappa och jag har inhandlat en
Honungsros och en Klematis "Prinsess Diana" (lånat bilder från nätet...) och fått ner dem i jorden vid min rosbåge där de ska få klättra.


Känner mig riktigt nöjd faktiskt....
När vi vet att vi får besök av barnbarn...så åker, numera, det "mobila" staketet upp runt dammen. Jag känner mig riktigt nöjd med hur vi löste det. Jag som inte vill ha staket runt dammen....men det är ett måste för jag vill ju inte att de små ska trilla i. Som vi nu löste det så är det enkelt att ta bort när de små har åkt hem. La in en bild, hur det ser ut när staketet är uppe här .


Vi tog en härlig promenad på Järvafältet och Lillan fick en vitsippa i sin hand. vad ska jag göra med den här tro...? Undrar vad som händer om jag tar bort den fina blomman från allt det här gröna......

Kossorna, med det långa håret, hade kalvar och såg ut att ha det bra i sin hage. Där stannar vi en stund och "pratar" lite med kossorna.


Vacker vy från vägen där vi gick och myste..

I växthuset är det rångt och det blir väldigt varmt där inne de här soliga dagarna. Fönstren regleras med en gaskolv och öppnar sig vid en viss temerartur men jag brukar öppna dörren oxå så att det blir bra ventilation...Det är trångt där inne nu och jag bävar varje år, för den dan det är dags att börja vänja alla växter vid utelivet. Det kommer att ta tid och blir ett himla kånkande fram och tillbaka.

Tjingeling / Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. De där stengubbarna är för härliga!!!!
    Det blev bra med stängslett rut dammen!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt vandtingstråk.
    Cement gubben var helt fantastisk, man blir glad av att bara se den.
    MVH Ken

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...