Trädgårdsmässan

Oj! upptäcker helt plötsligt att det gått över en vecka sen jag skrev nåt sist. Jag har varit och bläddrat runt på andra bloggar men missat min egen helt....: )
Förra lördagen var jag på Aktieträff. Vi är tio "tjejer" i olika åldrar som en gång jobbat ihop på en förskola. År 2000 bildade vi denna klubb och har sen dess träffats varannan eller var tredje månad och haft möte men framförallt träffas vi för att det är så himla kul att fortfarande umgås. Numera är det bara fyra av oss som fortfarande är kvar på just den förskolan och vissa av oss har helt bytt bana. Vi turas om att ha träffar hos varandra och äter gott och avhandlar både det ena och det andra under de timmar vi umgås. Förra året var vi på en resa till Polen och Krakow tillsammans och i juni far klubben iväg till Warsawa. I maj kommer tjejorna hem till mig så jag måste börja tänka ut vad jag ska bjuda på då.....
Idag har vi varit på trädgårdsmässan, som så många andra....OJ, mycket folk det var som strosade omkring. Vi eller hmmm...jag...nåja maken var ju med så det var väl nog vi, hittade en hel del som fick komma med hem. Det blev både växter och nödvändiga ting till dammen. Se om dammen här .


Det gäller minsann att ha den Stora plånboken med sig när man går på mässan. Fick med oss ett skott av en Flugtrumpet Nepenthes Maxima som ska få husera i växthuset är det tänkt. Tidigare har jag köpt en Sarracenia som jag har tänkt ha vid dammen och jag ska prova att övervintra den oxå. Det är inte säkert att det går säger de som vet men man kan ju prova. Jag tycker att de här växtern är lite kul och annorlunda. De "äter" getingar och flugor och sånt och man ska inte ge dem gödning för det får de genom de insekter de fångar.

Har lånat ett par bilder från Brutala Blommor köttätande växter.

Sarracenia


Nepenthes Maxima (den här kan bli Jättestor!)

Tjingeling Ha en härlig vecka16!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...