4 april

I dag har vi jobbat i trädgården hela dagen...och fått väldigt mycket gjort. Maken gjorde dock en paus mitt på dan, för att titta på Formel 1 tävlingar på TV. Själv kan jag inte förstå tjusningen med dessa bilar som åker runt, runt och låter förskräckligt, men Kent vill absolut inte missa dessa tävlingar. Nåja, jag köper ju krukor...så Formel 1 är väl hans last : )
Kanske är det lite tidigt att rensa upp i rabatter ännu, med tanke på att det tydligen ska bli kallare igen enligt väderprognoser. En liten chansning är det väl men vad gör man när det kliar i trädgårdsfingrarna... :).
Dammen har fått sin vårrensning och nu kan man se fiskarna igen. Mer om dammen här.
Flera rabatter har fått ett "lyft" med allt visset bortrensat och ny härlig jord. Jätteskönt! Det ser ju så mycket finare ut bland plantorna. Nu finns det ju ett antal rabatter kvar som väntar på sin tur men nu har jag i allafall börjat....


Japan starr "Ice Dance" växer vid dammen. Den är fantastiskt tålig och växer så det knakar och har varit grön och fin hela vintern. Jag satte några rotskott i kruka och ställde i växthuset. Får se om de växer till sig så jag kan få fler plantor.

2 kommentarer:

  1. Tänk vad det växer bara det blir lite ljus o lite värme..=)) / kram åsa

    SvaraRadera
  2. Här har det också börjat klia i trädgårdsrensarfingrarna, men än så länge har jag bara sneglat :-)
    Vad härligt med en damm i trädgården. Mina föräldrar har några stycken och det är så avkopplande att sitta och lyssna på vattnet, små fall, när det porlar.
    Beundrar dina vackra krukor, trevlig last ;-)
    Visst får du gärna länka, blir bara så glader.
    På återseende!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...