Vårtecken

Nu hittar jag oxå vårtecken i trädgården.... :)
Hur Härligt känns inte det!

Såg en ensam snödroppe i rabatten utanför köksfönstret och grabbade kameran och fångade den på bild. Jag hittade några växter till som försiktigt tittar fram.

Tulpaner som kikar fram i löven. De här små spirande bladen blir till en färgsprakande vår rabatt när alla tulpaner blommar och den utsikten har jag utanför mitt köksfönster :)

Det ser faktiskt ut som om det finns liv i denna julros...... eller? Den är inköpt för ett par år sen till jul, som färdig planta. Förra året kom den med små, små blommor på korta stjälkar och de var väldigt oansenliga men kanske, kanske blommar den i år med lite större blommor.

Intill växthuset tittar Krigislöken fram. Den samsas med en Funkia utmed växthuset.


Inne i växthuset har Klematisen fått massor med nya skott (måste kolla namnet en annan dag). Den här satte jag i höstas och tänkte prova om den trivs i växthuset.

Mina Fuschior har klarat övervintringen i år och skjuter massor med nya skott. Det är väldigt kul för jag har inte lyckats med att övervinrta dem förut. Det var tydligen bra för dem att stå i växthuset med extra belysning och frost vakt. Nu gäller det bara att inte vattna ihjäl dem innan de vuxit till sig.....Har även inhandlat några nya små skönheter.


Änglatrumpeter, Kannor och Dahlior har fått ny jord att starta säsongen med. Det brukar funka bra så jag hoppas att även denna sommar bjuder på blomsterprakt.

Olivträd som oxå övervintrat i växthuset

Flera Klematis som skjuter skott...

Ovan en Alpklematis som är väldigt rikblommande och brukar klänga i en jättegran.
Nedan Doktor Rupel som inte haft så många blommor än. Men den som väntar får se...:)

Till sist den härliga dvärg Sälgen som fått sina "kissar" och snart kommer de små,små tulpanerna(jag är ju så dålig på att lära mig namn på mina växter :). Den här synen väntar jag på när de börjar blomma....

Tjingeling och ha en bra vecka!



2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina tulpaner längst ner. Jag kommer ut och spanar in trädgården när de slår ut :)

    Kram A-K

    SvaraRadera
  2. Härligt härligt.. massor med vårtecken! =) kirgislökar.. är underbara..=)/åsa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...