måndag 17/3-08

Hallå där! Här är en som inte bloggat nåt på en vecka. Tiden och orken har inte räckt till...det blir så ibland :)

I helgen som var, har vi varit och uppvaktat min mans dotter Linda som har blivit 30 År. Veckan innan fyllde hennes son 3 År så de slog ihop kalasandet.
Jag har hunnit med en sväng till IKEA för att inhandla både det ena och det andra. Har fixat finliret, som var kvar att göra på vår köksrenovering, som på börjades i aug förra året..:)
Plantagen fick oxå besök och därifrån fick jag med mig lite jord bl.a.
Pappa bjöd på fika och vi var bara tvugna att hälsa på hos vår lilla Prinsessa som har lärt sig gå precis.
Det är Så Härligt att se hennes glädje!


...och sen fick jag lite "foto fnatt..." : )

Kolla Oxalis Triangularis som har övervintrat i mitt växthus. Kommer massor i krukorna! Dem har jag tillsammans med mina Dhalior sen...
...som för övrigt oxå börjar titta fram.



Rabarbern ser fantastisk God ut redan....tittar fram under den upp och ner vända hinken.

Funkian är oxå på G...Det blir så vackert tillsammans med Krigislöken utmed ena långsidan på växthuset sen.


Två olika sorter Julrosor köpte jag för ett par veckor sen...och de är bara för fina! Jag förstår dem som får habegär för denna växt : ) Få se om jag kan få dem att trivas i nån av rabatterna ....
I växthuset tittar även Afrikas Blå Lilja fram. De brukar blomma villigt under sommaren. Jag tror det är fjärde året de har övervintrat nu.

Den härliga gamla Pionen (som jag inte vet namnet på) kommer här med sina röda skott....


Tjingeling och ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...