Vårkänslor i januari...?

Jag kan ju inte låta bli att köpa dessa trädgårdstidningar....:) I dag köpte jag tidningen Allt om trädgård för att läsa på bussen hem. Det är otroligt att man aldrig tröttnar på dessa tidningar, även om man känner igen teman och att det för all del är en hel del upprepning. Men jag upptäcker alltid nåt nytt som jag måste prova! Det är egentligen mycket roligare att surfa runt bland alla härliga bloggare och få inspiration, men ibland vill man fördriva tiden på bussen hem.
Nåväl, här läser jag att Kristina, som har över hundra sorter, klipper ner sina Pelargoner strax efter jul och planterar om dem efter ytterligare några veckor. Jag har lärt mig att man "väcker" Pelargonerna i feb-mars och planterar om först och klipper sen. Jag vet att det finns många sätt....men ?! Får se hur jag gör i år :) Hon säger oxå att hon ger sina rosor kaffesump som gödning och det ska jag prova!
Nu hoppar jag i duschen så jag hinner titta på Programmet om Koloniområdet Iris kl. 20.00

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...