Undrar om...


...mina amaryllis knoppar kommer att orka slå ut. Till jul satte jag tre olika lökar samtidigt men de blommade väldigt olika tid. Den vita White Nymph, hade blommat ut innan jul och den röd/vita Charisma, fick vi njuta av över julhelgen men den här röda Red Nymph, har bara blommat med en enda blomma och har många svällande knoppar som synes. I mina tankar skulle jag sätta krukorna tillsammans och njuta av färgerna ihop, men det blir sällan som man sett framför sig...:)


I dag fyndade jag lite ljus och en söt kruka som är designad som en hink. De har utförsäljning på Drömhhus och det är 50% på allt i butiken. De har det nu och då och jag brukar passa på att köpa upp mig på lite ljus framförallt.

Oohhh...vad jag längtar till våren nu! När man bläddrar runt i alla bloggar och läser om alla som redan börjat så frön av diverse slag, så blir man ju så inspirerad och sugen att återigen få jord under naglarna.
I går tittade jag oxå på programmet om koloniområdet Iris på TV4+. Det är en härligt charmig serie om människor i ett koloniområde. Det första programmet handlade om tidig vår, närmare bestämt april. Vattnet sattes på och folk inspekterade sina rabatter för att se vad som klarat vintern och vad som börjat spira. Man fick följa några av dem på trädgårdssmässan i Stockholm och det inhandlades bl.a. en flugätande växt som jag tycker ser häftig ut (hittar ingen bild på den...ska leta mera). En sån vill jag prova att sätta vid dammen i år.
Vi drar ju iväg på ännu en semester i Thailand och den härliga ön Koh Lanta i feb. så jag får vänta med mina sådder tills vi kommer hem därifrån.
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...