Nu är det gjort

Jag klippte ner mina Pelargoner....det är så himla svårt att klippa bort blomning tycker jag. Men nu är de nedklippta och jag hoppas att jag gjorde rätt och att de kommer att belöna mig med att bli härligt frodiga plantor med mycket blommor i sommar. För första året övervintrar jag mina växter i växthuset som är inklätt med bubbelplast och har en liten frostvakt som ser till att det inte fryser...och alla pelargoner har blommat som aldrig förr. Jag har bl.a. mitt lilla olivträd där oxå och det ser ut att må förträffligt. Jag provar att sätta sticklingar av mina pellisar...de får stå inomhus så länge....blir det nåt så blir det :)



Eftersom solen sken från klarblå himmel i dag så tog jag ett par bilder på hur det ser ut vid dammen just nu....
Mera om dammen finns att läsa HÄR




I dag hann vi med att träffa lillskruttan oxå. Alltid lika härligt! Efter att hon fått i sig lite lunch så fick jag den äran att läsa boken....d.v.s. titta på djuren....lammet, katten, hunden o.s.v.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ha värme.. i växthuset..även om det bara är frostfritt.=))/åsa

    SvaraRadera
  2. Hej !! Vilka underbara vinterbilder du visar på din damm! Jag gillar verkligen alla stenar som ligger så snyggt runt och skulle gärna velat ha det så hos mig. Tyvärr(igentligen inte)så har jag en badtokig labrador så damm är uteslutet.
    Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...