Hmmmmm...

Det är nåt visst med fredagkvällar. Det är en skön känsla att åka hem från jobbet och veta att man får vara ledig två hela dagar.
Den här fredagen möts vi av ett brev från Miljö och byggnadskontoret i vår kommun. Det är någon av våra grannar som klagat på att vi eldar i vår braskamin...
Vi blir uppmanade att följa de regler som finns om hur man får elda!
Det betyder att kaminen bara får användas för trivseleldning d.v.s. högst två till tre ggr i veckan och då högst ett par timmar varje gång. Detta betyder att vi inte kan använda kaminen till det den är till för, nämligen som värmekälla. Vi hade oxå valt en betydligt enklare/billigare kamin om vi vetat om denna regel.
Det snackas om att man ska spara energi och när man försöker så får man på en smäll på fingrarna av myndigheten. Konstigt tycker jag!
Jag tycker oxå att den här grannen kunde ha kommit direkt till oss och diskuterat detta istället för att skicka in en anmälan. Det är ju inte Så roligt att få ett sånt här brev...
Vi trodde att vi gör en insats för miljön men tydligen inte.
Detta sätter prägel på min helgledighet som jag längtat efter hela veckan :(
Nåja, i morgon kommer dottern med sin familj på besök. Då får jag äntligen träffa den ljuvliga ungen som är mitt barnbarn :)

Tjingeling
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...