I går (onsdag) köpte jag min första bussbiljett via sms. Kom på, sent på tisdagkväll, att jag glömt att köpa nytt månadsmärke och på onsdag var det dags att gå till jobbet igen. Det var faktiskt väldigt enkelt att köpa biljett på detta viset, fast jag tvivlar på att busschauffören tittade så noga på den lilla diplayen på mobilen :)
När jag sen skulle gå ut på lunchrasten och köpa mig ett månadskort, så upptäcker jag att jag glömt plånboken hemma. Då är det härligt att ha kollegor som utan vidare erbjuder sig att låna mig de slantar som behövs. Tack Christine! Plånboken...ja, den låg i en annan väska hemma som tur var. Man får ju lite "ågren" och undrar om man tappat den eller att den blivit stulen ur väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...