En vanlig söndag

Campanula med löfte om våren...

Tullikivi täljstenskamin

Ännu en grå dag. Det känns ju så klart lite bättre att det har kommit ett tunt lager snö på backen som lyser upp lite. En annan fördel med att det hittills varit en så mild vinter, är att vi inte behövt sätta på pannan än...vi håller, ännu så länge värmen med vår täljstenskamin. Några kronor sparar man på det i alla fall, så dyr som elen blivit.
I dag var vi till pappa och gjorde vårt veckobesök. Medan vi fikade följde vi med spänning, de duktiga skidåkerskorna i skid landslaget och framför allt Charlotte Kalla som gick och vann Tour de ski i Italien. Grattis Charlotte!
Sen tar vi en sväng till Ulriksdals slottsträdgård. Jag mår bra i själen att åka dit emellanåt, för att få inspiration och bara "suga i" mig de vackra miljöerna och växtkombinationer som finns där. Det finns naturligtvis flera andra ställen oxå, men Ulriksdal ligger nära till för mig. Min man däremot följer bara motvilligt med :) Jag fick i alla fall med mig en söt stenkruka på fot och en urgullig campanula hem denna gång.
http://www.rappne.nu/ Det lär bli ett och annat besök hos Rappne under året :) När vi är hemma igen kollar jag så att växterna i växthuset har det bra. Lite vatten och plocka bort ett och annat som vissnat, så mår de hur bra som helst. Det har varit 8,9 grader som kallast i växthuset. Den "tuffar" på bra den lilla fläkten.
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...